Kilenc év után logo-t váltottunk. Az út, amely a hosszú idő alatt már ikonikussá vált cipő sziluettől egészen az aláírt, új Studio Najbrt logo végső verziójáig vezetett, inkább maraton volt, mint sem sprint. Miután világossá vált számunkra, hogy gyakorlati és esztétikai okok miatt le kell cseréljük a régit, nem hónapokig, hanem évekig gondolkodtunk az új arculaton.
Mindegy, hogy mekkora klisének hangzik, mi nem szimplán egy ruhákkal, és sneakerekkel foglalkozó cég vagyunk. A Footshop egy olyan gyorsan növekvő, és változatos platform, amely kreatív térrel szolgál olyan művészeknek is, akiket nem feltétlenül csak az utcai divat (streetwear) inspirál.
Szerettük volna, ha ez a diverzitás az új logo-ban is megmutatkozik. Kicsit jobban le akartuk egyszerűsíteni az arculatot, és mindezt egy sokkal játékosabb környezetben akartuk megvalósítani, megtartani az alap értékeinket, és egyben új szintre emelni azokat.
A Najbrt Stúdió koncepciója megfelelt az általunk megfogalmazott elvárásoknak, de a folyamat végére nem csak egy új logo-t kaptunk tőlük, hanem egy új, dinamikus arculatot, melyben végtelen számú lehetőség rejlik.
„A projekt során az volt a lényeg, hogy magunkévá tegyünk egy bizonyos spontanitást és azonnaliságot, két olyan értéket, amelyeket a jelenlegi generáció mindenek fölé helyez. Ez egy fajta utcai bölcsesség, és egyben pimaszság, melynek segítségével áthúzhatsz vagy aláírhatsz bármit, és nem kell teljesen megtagadnod a punk attitűdöt sem. Amikor valami izgalmasan egyedülállót, és újat akarsz alkotni pusztán az optimizmusod segítségével. Manapság már alapvető dolog, hogy mindent a saját igényünkre szabhatunk, vagy hogy zenehallgatáskor az algoritmusok az ízlésünknek megfelelő playlisteket ajánlanak fel nekünk. A vonalakkal is ez a célunk. Úgy alakítod, rajzolod őket a logo fölöt, alatt, körül, ahogy te akarod.
A lazaság senkit se tévesszen meg, ezek a vonalak mind a fegyelmezett mesteri munkán, szakértelmen és a font rendszer stabilitásán alapulnak, és folyamatosan működniük kell. Ezért hoztuk létre az egyedi Footshop Medium Fontot, amelynek pontosan az a célja, hogy stabilitást sugalljon, miközben a káosz felülírja a rendet.” – nyilatkozta a Studio Najbrt magabiztosan.


A Footshop alapítója és ügyvezetője, Peter Hajducek most már mélyen fellélegezhet, hiszen az arculat cseréje évek óta minden egyes negyedévben terítékre került. „A belső megérzésem azt mondja, hogy ebben a logo-ban minden megvan, aminek egy új logo-ban meg kell lennie. Egy friss, minőségibb és exkluzívabb termékcsoportra fókuszálva, a logo bátran használható a saját új termékeink brandingjénél is.”
Az elmúlt években túlestünk több sikertelen próbálkozáson is, amelyek egy új arculat kialakítására irányultak, így viszonylag szkeptikus lettem a projekttel kapcsolatban. Ez az együttműködés viszont mindannyiunk számára jól példázta a Studio Najbrt szakértelmét, ahogy lépésről lépésre, igen rövid idő alatt sikerrel vetették papírra azt, amit mi csak szavakkal tudtunk leírni.”
Szóval mi most külsőt váltunk, de legbelül továbblépünk és változunk, hogy a 2021-ben esedékes 10 éves jubileumi Footshop szülinapot már megújult erővel és új arculattal ünnepelhessük. A következő hetekben, hónapokban, sőt években mindannyiótoknak lehetősége lesz megismerni az új Footshop logo-t, és variánsait.
Az új kollekcióink, és más márkákkal való együttműködéseink, az Internetes, bolti és dinamikus utcai arculatunk, mind közvetítő szerepet töltenek majd be köztetek, és a Footshop között.
- Lángoljon a nyár - 10. 5. 2023
- On Feet: A hét legjobb sneakereit a New Balance uralja - 4. 5. 2023
- Top 11: A legjobb sneakerek 2023 tavaszára - 21. 3. 2023